20 dec. 2017

En solig bondeåterblick!

Hösten har ju inte varit den soligaste men som att någon högre makt hade ett finger med i spelet så sprack alla moln upp och solen kom fram just lagom till inspelningen av Bonde söker fru's julspecial.
Inslagen i återblicken handlade om barn och förlovningar. Inslaget om mig hade lite annat fokus.
När jag såg programmet i måndags så va jag sjukt nervös (som alltid) men sen släppte det gradvis. Elsie och Oscar kollade lite halvt om halvt och Elsie kommenterade "Tänk så kära du och pappa va då!" helt utan nån sorg i rösten. Bara leende konstaterande. Sedan lekte de och plötsligt stannade båda upp och lyssnade. Just då sade jag "Jag ångrar ingenting! Jag har fått världens finaste barn och de har en fantastisk pappa." Båda barnen kom och kramades och jag kände det som att programmet va ihopsatt för att ge dem en fin påminnelse om att det här med separation är det som gjort vår familj så stark och bra.
Sedan fick jag så otroligt fin respons efter programmet och det va en sån kärleksboost att jag blev helt rörd. Samtidigt slog det mig att när separationen från Stefan blev offentlig så hörde ju massa män av sig och de uttryckte sig på ett sätt som fick mig att bara må dåligt, nästan känna mig antastad. Skillnaden nu går knappt att beskriva! Så fina meddelanden från kvinnor som känt igen sig, som verkade förstå vad jag pratade om när beskrev mig som "stark-skör" och kanske, kanske har det också såtts ett frö hos nån att det finns ett liv utanför heteronormen. Ett liv som inte behöver va en ouppnåelig dröm.


Vill ni se avsnittet finns det ett tag till på tv4.play

Hur det såg ut för tre år sen kan ni se nedan. Som sagt, det har hänt en del.


5 kommentarer:

  1. Så otroligt vacker du är! Känner igen mig så väl i dig! Kram/Annica, Falun.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Och fint att kunna bidra med igenkänning! Gissar att det finns fler stark-sköra därute precis som jag 😊

      Radera
    2. Det var fint och modigt sagt (och skrivet) av dig Thilde! Lycka till med livet!

      Radera
  2. Jag har en dröm om att åka till din gård med min son nån sommar. Visste inte att det var du som var du! Mycket verkar ha hänt sen tv-programmet. Jag hoppas du lever det liv du vill nu. <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knappt hängt vid datorn i sommar och än mindre här på bloggen så såg din kommentar först nu. Ja mycket har hänt men mycket är också sig likt. Jag bor på landet, jobbar med djur och sätter livskvalitet framför dyra prylar. Jag hyr ut boende på gården så kanske passar det nån gång att ni kommer och semestrar här på Pomonadalen. Hemsidan hittar du på pomonadalen.se om du är nyfiken :)

      Radera