13 sep. 2017

Kom an nu snabba galopper, lyckorus och kvällsdopp!

Hej höst! Du är så efterlängtad! Visst har jag njutit av sommaren även denna gång. Varenda ledig, solig halvtimme den bjudit på har jag dragit på strandutflykter och ägnat mig åt trädgårdsfix, men det är något skönt och bekant med hösten. Klar luft som får mig att fyllas av ny kraft, välbekanta rutiner att vila i, hästar med vind i manen, en trädgård som är vackrare än någonsin och så nyfödda valpar ovanpå allt det. Nu är det snart höstfest, äppelskörd, mogna vindruvor och middagar baserade på nyskördade grönsaker.
Sommaren har som vanligt varit fylld med både jobb och vila, vänner på besök, valpkullar, gräsklippning, ridturer, lite semesterdagar både på Gotland och i Småland och ännu mer gräsklippning. Dessutom har nya vänner kommit in i mitt liv och det känns som en sån lyx att få ännu mer fina människor runt mig!
Den här sommaren har också inneburit en nystart med hästföretagandet som varit väldigt småskaligt senaste åren. Nu har jag haft flera långritter (med övernattning på hotell med middag och hela paketet) och det känns otroligt kul att vara igång. Är ni nyfikna på att läsa mer om den verksamheten finns hemsidan pomonadalen.nu eller så hittar ni mig på Instagram under namnet Pomonariddarna 
Nu dröjer det tills nästa vår innan jag har fler såna långritter men oj vad jag är peppad på att själv rida innan dess. Både hemma och på utflykter med vännerna (alltså kombon vänner, hästar, mat och fin natur är helt oslagbart). Galopprace, kvällsritter till havet och ren eufori!
Och hösten hoppas jag kunna erbjuda mycket skrivinspiration så bloggen troligtvis vaknar till liv ordentligt nu. Här kommer ni kunna läsa om hästar, hundar, feminism, familj, renovering, inredning, mat, kallbad i en salig blandning och inläggen kommer varje gång inspirationen finns vilket lär innebära att det ibland blir oftare och ibland mer sällan.
Här kommer en liten summering av sommaren i bilder och video.
På min vite springare Snafs högst upp i Brösarps norra backar under en av alla ljuvliga långritter

Kusingunga med fyra par kusinfossingar (där Elsie och Oscar är två av de paren).
Inga filter behövs när det är sommar på Österlen

Världens bästa Hugur (min första häst) är fortfarande kung på gården.

Jag med en av alla labradoodlevalpar som fötts upp senaste året

Valpgos, valpgos, valpgos <3

Lyckan att ha två barn som älskar ridning och snabba galopper lika mycket som mig!

Pomonadalen i sensommarskrud.

Bild från när lilla familjen va ett par dagar i Malmö. Barnen tog sig fortsatt runt till häst (dock lite behändiga käpphästar för att göra det lite enkelt för oss).

På min och Leias minisemester på Gotland hälsade jag på en av hundarna jag fött upp och det blev både gos och hundbus.

Den här filmen (ridning ihop med systerdottern) fångar allra bäst känslan från den här sommaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar