5 juli 2013

Hurra! Han gjorde det!

Trots mycket små förberedelser, bara en enda tävling i ryggen (då han kvalade till SM med en gång) och en dålig dag så tog Örn en fjärdeplats i stilpassen och hamnade precis utanför B-final i femgången (nådde tyvärr inte upp till sin tidigare kvalpoäng på 6.57 i F1). Säljs han inte innan hösten så väntar fler tävlingar med Vignir på ryggen men vi hoppas förstås att det dyker upp någon som vill utvecklas tillsammans med honom. Min fina, fina Örn. Jag är så stolt!
Uppladdningen hade förstås kunnat vara bättre. Örn vilade hela sommaren och förra hösten (fram till årsskiftet) och har under våren främst motionerats. Jag tror han har väldigt mycket mer att plocka fram om man skulle lägga lite tid på honom. Enligt Vignir har han en självklart plats i landslaget om han skulle säljas till en ungdom och det skulle han ju passa perfekt för med sitt fina lynne.
Det blev totalt 12 timmar på en träbänk under gårdagen, men det är alltid lika härligt och inspirerande att vara och kolla på tävlingar. Men någon ridning blev det alltså inte för min del utan enbart träbänk och jag kan lova att jag var lite stel när jag landade här hemma igen vid 23-tiden efter hemresan på 3 timmar från Norrköping. Då var det mysigt att krypa ner bredvid Elsie och somna gott. 
Örn i femgången.
Örn skjuter iväg i pass ur kurvan i femgången.

2 kommentarer:

  1. GRATTIS Thilde! Så roligt att han äntligen får visa upp sig på SM. Hoppas att han får fortsätta visa upp sig i tävlingssammanhang och att det dyker upp en lämplig ny ägare snart. Han är jätte fin!!
    Kram från Ingrid & Co
    PS. Vad vit han blivit, ser ut som en sago-kung : )

    SvaraRadera
  2. Fantastisk häst! Sagolik och ser ut som en drömhäst :)

    SvaraRadera