4 apr. 2013

Världens sötaste valpar!

Och nä, jag är inte partisk, Selmas valpkull är verkligen de gulligaste som finns! Valparna är nu fyra veckor gamla och har i måndags flyttat över till grannhuset där de fått ett eget stort rum att ha sin säng i och där en anställd nu hjälper mig med vardagsskötseln av dem. Det är ju tätt mellan matningarna och rastningarna när de är så här små och än måste de också dia några gånger per dag. Känns fantastiskt skönt att få hjälp och valparna kunde inte ha det bättre. De växer så det knakar och blir gosigare och busigare för var dag som går. Igår fick de även komma ut en sväng i solen när de rastades och alla förstod med en gång att de skulle kissa där istället för på tidning. Vi hoppas kunna göra dem lika rumsrena som den förra kullen innan de flyttar vid åtta veckors ålder.
Elsie saknar nog valparna litegrand, eller åtminstone deras valplåda. Den råkade vara perfekt höjd för henne att grabba tag i och resa sig mot. Eftersom ståträning är det hon helst gör på dagarna så satt jag bredvid lådan och stöttade/parerade många timmar per dag. Nu kan jag slappna av lite mer eftersom hon ståtränar mot soffan och den kan hon inte halka till och slå i tänderna mot på samma sätt som trälådan. Att vara småbarnsförälder innebär tydligen ett antal små hjärtattacker per dag. 
Elsie gillade att stå och spana på valparna.
Alla valpar har fått namn efter olika ljud.
Att fånga valparna på bild utan att det blir suddigt är svårt!
Olika lockiga och olika nyanser gör det lättare att skilja valparna åt. Yla och Sniff är utanför bild.
Innan de fått tänder snuttar de gärna på fingrar som sträcks ner i lådan.

Det är inte stadigt än men sååå spännande att stå tycker Elsie.

7 kommentarer:

  1. Men man dör ju söthetsdöden. Och vilket drömjobb, passa små valpar <3

    Lyllos Elsie som kommer att växa upp med såna där hemma titt som tätt!

    SvaraRadera
  2. Världens sötaste Elsie skulle jag vilja säga! =) O vilken fin tröja hon har!Vart har du hittat den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag håller förstås med :D
      Det är en body från Lindex som fnns även i grönt. fast tröjor är ju mer praktiska nu och just denna är inte knäppt i grenen utan bara uppvikt.

      Radera
  3. Hej Thilde
    Vilka fantastiskt fina valpar du har, jag är jätteintresserad av valp, kan du mejla mig och berätta om du har kvar några? har testat mejla dig, men det gick ej. Mvh Gisela
    gissan33@hotmail.com

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ditt mail till info@labradoodle.nu kom fram som det skulle så jag har svarat dig redan.
      Hälsn.
      Thilde

      Radera
  4. Ohhh, vilka sötisar!!! Bedårande gulliga!
    Både valparna och Elsie :) Hoppas vi kan få en egen snart :) Vi längtar! / Emilia med familj

    SvaraRadera
  5. Älskar Elsies stil! (och valparna är såklart supergulliga dom med :)

    SvaraRadera