27 feb. 2012

Så här vill jag sova!

Drömköket i nya huset har jag en ganska klar bild av och nu börjar sovrumsdrömmarna ta vid. Hittade några härliga inspirerande bilder och hittade också ganska snabbt den röda tråden mellan de bilder jag gillar (eller jag bör kanske kalla den för "turkosa tråden). Vi ska vid flytten införskaffa en ny dubbelsäng då vår helt klart gjort sitt, Både jag och Stefan har haft lite strul med våra ryggar så nu söker vi efter en riktigt bra säng som ska vara skön, lagom dyr och bra för ryggarna. Tips mottages tacksamt!
Det behövs inte mycket mer än en turkos stol för att jag ska gå igång.
Förutom att sängen är för liten så ser den väldigt inbjudande ut.
Härlig väggfärg men trots att fondväggar säkert är helt ute så föredrar jag ofta det.

9 kommentarer:

  1. Vilket vackert sovrum att komma in i. jag tycker verkligen om sådant som du gillar. Att komma in i det sovrummet gör en glad och sömnen god känns det som.

    SvaraRadera
  2. Jag kan varmt rekommendera Kungsängen, har aldrig sovit så skönt! Man kan dessutom välja hårdhet på madrassen individuellt på varsin sida :) Men vänta gärna lite tills dom har rea, dom brukar sänka priserna med 40% lite då och då ;)

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder! Det passar verkligen dig. Jag sover (självklart) i en Hästens, skaffade den när jag var gravid och hade ont i både rygg och höfter, och har verkligen inte ångrat det! En nackdel med en så skön säng är att man sover så illa när man bor borta... Och priset är ju en aning hutlöst, också...

    SvaraRadera
  4. Jag har samma åsikt som Linda. Vi insåg för ett tag sedan att vår "nya" sängar var över 30 år... Det blev snabbt ett besök i en Kungssängen-affär där vi föll för s.k. maskinsängar. Superbra att kunna justera sängen om man är förkyld, vill ligga och läsa etc. Jag blev av med ryggstrulet och sover betydligt bättre.

    Din ivriga läsare

    SvaraRadera
  5. Tempur Tilde tempur !!! Helt magisk för onda & trötta lemmar,tar ett tag innan man vänjer sig fullt ut & vi köpte även kuddar & vi har icke ångrat de 24 tusen kr som det gick på totalt ! Inte så farligt dyrt om man tänker på hur länge man faktiskt har den i sin ägo :) så prova er fram & känn efter noga innan ni slår till

    Kram till er alla / Anne

    SvaraRadera
  6. Färg är härligt! Vi köpte vid nyår en svensktillerkad säng av märket Mattsons Madrassfabrik. Den var i bomull/tagel/lin/ull. En härlig känsla att avemballera och upptäcka att det inte luktar något under plasten... bara härligt "ingenting". Naturmaterial är fantastiskt! Kvalitetsmässigt helt jämförbar med Hästens, men till ett bättre pris. Nu sover jag på tagel och är helt utvilad i muskler och leder frampå morgonkvisten.
    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Glöm inte att att prova vattensäng:
    Jätteskönt för ömma ryggar och leder
    Man kan själv variera mjukhet/hårdhet
    Och framför allt mycket billigare än sängarna som nämnts här.
    De är dämpade, så några vågor blir det inte, när man rör sig.
    OBS! Jag säljer inte vattensängar; jag bara njuter av att ligga i en.
    Eva i Småland, hästägare som med glädje följer Din blogg

    SvaraRadera
  8. Jag tyckte det var så snyggt med stol som nattygsbord så jag ar tvungen att direkt åka på Loppis och hitta en stol som passade och jag är supernöjd! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  9. Va glad jag blir över att ha kunnat sprida lite inspiration. Gillar också "stol som bord" idén. Särskilt när den är turkos :)

    SvaraRadera