6 dec. 2011

Syskonmys

Det blev en lugn och mysig helg tillsammans med syrran och vi fyllde den med bullbak, hundpromenader och ridning. Nu börjar julstämningen faktiskt komma så smått och jag har införskaffat krans, julstjärna, amaryllis och förstås fyllt frysen med saffransbullar. Mest bidrog förstås frosten och det tunna snötäcket till julstämningen. 
Det dröjer inte länge innan jag träffar hela familjen igen för till helgen ska jag och Stefan åka till Brösarp och hälsa på ett par dagar och sedan även åka till Malmö och bo en natt hos syrran innan vi reser hem igen. Det blir lite som vårt julfirande med min familj för i år ska vi fira med Stefans familj. Det är ju lite svårt att få gårdsvakt i flera dagar över jul för att resa till Skåne så det känns helt lagom att fira i Stockholm.
Smarriga saffransbullar med riven mandelmassa i mitten.
Soluppgångarna har varit ovanligt färggranna den senaste tiden.
Det blev rotfruktsgratäng och rådjur på söndagen.
Kändes som en riktigt klassisk söndagsmiddag. Är så
lyckligt lottad att jag får viltkött av mina grannar
för jakt är inte något för mig.
All lantluft och hundlek tar på krafterna. Saskia som vanligtvis
bor inne i Malmö somnade tidigt på soffan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar