20 nov. 2011

Nu regnar det så vi drar

Inge kul att vara hemma och rida när det är regnigt och blött ute. Då passar det bra att ta en tur med Stefan upp till huset och måla lite. Det återstår några ynka små vindskivor som ska upp på förstukvistarna för alla de andra är både färdigmålade och monterade. Jag ska också få en liten introduktion till att renovera fönster. Ett av vinterns projekt kommer nämligen vara att ta ett fönster i taget och renovera. Vi ska ta in en offert på nytillverkning, men troligtvis kommer vi komma fram till att det lönar sig att göra det själv. Ett i taget i lugn och ro och självklart kommer jag tycka att det är kul i början och sedan önska att huset inte hade så många fönster efter ett tag. Mitt problem är oftast att jag ledsnar fort och vill ta tag i något nytt, men tyvärr funkar det ju inte så...
De nya vindskivorna gjorde mycket för huset.
För en vecka sen var det lite soligare och jag hade ett par hästar borta vid huset den helgen. På söndagen fick jag sällskap av Jannice (som annars bor och jobbar i Norge) och vi red en underbar tur på Hugur och Venus. Vilka ridvägar det finns!!!
 

2 kommentarer: