27 okt. 2011

Uppfriskande miljöbyte

Det blev tre härliga dagar hos min vän som bor i samhället Os utanför Bergen. Lunch på café, mys med barnen och så har vi förstås pratat hur mycket som helst. Det har varit väldigt skönt att vara ifrån gården, hästarna och jobbet i några dagar för nu är suget efter att rida och pyssla här hemma större än någonsin. Det är otroligt vad lite miljöombyte kan göra för motivationen på hemmaplan. 


Tyvärr missade jag gårdagens avsnitt av Bonde söker fru men jag kanske får tid nån dag att kolla det på nätet. Följer särskilt islandshäst profilen Louise som är hos Per-Ola och precis som alla säsonger hoppas jag på att det blir en massa kärlek hos alla bönderna. Eller blir och blir förresten... allt spelades ju in i somras så bönderna vet ju förstås hur det gått. Det är bara vi tittare som får vara nyfikna ett tag till. Om dom HAR hittat kärleken i sommar vet jag precis vilket jobb det är att smyga med det under hela hösten. Stefan bodde ju till och med här ända från inspelningens start (han flyttade ju aldrig tillbaka till sin lägenhet igen) och det var en himla sjå att gömma bilen, skorna och jackan så fort det väntades besök. Så här i efterhand är det förstås ett roligt minne och det är förstås häftigt att ha vår första tid tillsammans på dvd! Klicka här om du vill läsa fler inlägg från bloggen om Bonde söker fru. Tex inlägget om "När jag var på gruppdejt".
Jag lämnade ett mulet Sverige i måndags och landade sedan i ett soligt (!) Bergen. Det fina vädret höll i sig i flera dagar.
Bergen var verkligen en charmig stad och levde upp verkligen upp till sitt namn där det låg omgivet av höga berg.
Den fina lilla familjen har kvällsmys. En dotter på ett och ett halvt år och en på drygt en och en halv månad.
Den här sötnosen fick jag mysa massor med.

2 kommentarer:

  1. Ja Norge är vackert, vilken fin resa det blev för dig, och gud vilken söt lillflicka.

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra ögon hon har det lilla livet :)

    SvaraRadera