18 okt. 2011

Julia, Jónatan, Elvis och... cupcakes!

Visst tar jag det lite lugnare än vanligt och stora delar av dagen spenderas med benen i högläge, men nu är jag tillbaka på jobbet igen. Julia är i Sverige i ett par dagar och det är härligt att få uppdatera henne med allt som hänt på hästfronten. Igår tog vi ut Elvis på en liten ridtur och efter ett par hundra meter kopplades han lös från Hugur och jag red själv. Han var otroligt lugn och snäll och vi både travade och galopperade en bit. Elvis ska bara ridas i några veckor till och sen få vila i vinter för att sättas igång igen nästa vår. Storebror Jonatan (båda är efter Faldur) ska däremot tränas vidare och honom red jag häromdagen ut på sin första runda helt själv. Som med allt annat var det förstås inga problem för Jonatan och snart ska träningen av tölten börja på honom. 

Ikväll ska jag iväg på något nytt för en kompis har bjudit med mig på "Cup-cake kurs". Jag gillar ju att baka (Bullfest, bullfest hela dan) och det här ska bli jätteskoj att lära sig. Imorgon bitti blir det sedan flyg till Jönköping för att vara med och föreläsa på Elmia Lantbruks mässan. Jag och ett par andra ska med våra föreläsningar försöka inspirera till entreprenörsköp och särskilt till landsbygdsföretagande.
Cupcakes är ju så otroligt gulliga!
Tänk att Elvis är så duktig redan!
Jónatan på sin första uteritt utan annat hästsällskap.
Solig och härlig höst när den är som bäst!
Julia gosade med alla fölen och Mist fick en puss.

3 kommentarer:

  1. Kanske vi syns då, ska oxå dit imorron
    Kram Elin :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag var en av de som satt och lyssnade på föreläsningen, tyckte att ditt föredrag var riktigt intressant!
    Vart även lite full i skratt, då min "livstidsplan" är att gå klart hästutbildningen jag går nu, för att sedan läsa till psykolog. Efter det har jag planerat att, precis som du, skaffa gård, rusta upp, och sedan ha olika former av kurser, och även korsa mina hästkunskaper med psykologin, då jag själv led av depression och även har diagnosen ADHD, vet jag att det verkligen fungerar, hästar har alltid fått mig att må bra! Tack för ett väldigt inspirerande tal, ha det bra! :)

    SvaraRadera
  3. Hejhej, även jag satt och lyssnade på föreläsningen och vart både imponerad och inspirerad! Tackar för det! :)

    SvaraRadera