25 aug. 2011

Sirkus ska säljas

Sedan Ess fick sin fina avelsbedömning i maj så har jag velat och tvekat inför hur jag ska göra med min ettåring Sirkus efter honom. Han är väldigt lik sin pappa Ess och det kanske inte är en ny Ess jag behöver i min framtida avel tänker jag (jag har ju redan en). Mamma till Sirkus är mitt bästa avelssto Spyrna som är högt bedömd med hela 8.35 för ridegenskaper och 8.20 totalt. Sirkus är bara ett år men är väldigt stor och välväxt. Det är bara på Ess (när han var ett år) jag sett en så otroligt lång och fin hals och så fick han ju även 9 för den på bedömningen. Sirkus har 115 i blup och är efter två bra klass 1 föräldrar så han är utan tvekan ett hingstämne. Vill man hellre ha en tävlingsvalack kan jag också tänka mig att sälja honom kastrerad. Han är väldigt trevlig i all hantering precis som sina föräldrar och jag hoppas nu kunna hitta ett riktigt bra hem åt honom. Vill man ha kvar honom här på hingstbete är det förstås inga problem. Läs mer på frostimport saluhästsida.
Min lilla prins!
Han är redan väldigt stor för att bara vara en åring.

1 kommentar:

  1. Inte utan att man blir sugen, han är otroligt fin!

    SvaraRadera