24 aug. 2011

Gulliga Gullan!

Visst är hon söt!
Nu bor en ny häst här på gården. Det är stoet Freyja "Gullan" som flyttat in. Hon är från samma gård som vår populära Reine som jag köpte för ett år sedan. Precis som när jag köpte Reine så har Gullan inte lärt sig tölt ännu så det jobbet hoppas jag kunna göra i höst. Till att börja med ska jag träna henne lite mer i grundgångarterna och befästa formen etc. 


Om en dryg vecka är sista kursen för säsongen klar på hemmaplan och då hoppas jag kunna lägga lite mer tid på mina yngre hästar som behöver utbildas. Rakel, Jonatan och Elvis är de som ska prioriteras då och så förstås vår nya söta Gullan!
De andra hästarna var nyfikna när Gullan kom in i hagen.
Så här fin var Reine häromdagen när han showade i hagen.

4 kommentarer:

  1. Åh va han är fin min nya favorit!!!!
    Om jag kunde samla på hästar.............

    SvaraRadera
  2. Gullan är ju hur söt som helst!

    SvaraRadera
  3. Jag är ju barnsligt svag för skäckar, och Reine är för mig den perfekta hästen utseendemässigt i alla fall. Dessutom är han vallack., det gillar jag! Han är SÅÅ SNYGG!

    SvaraRadera
  4. Jag hade Reine som ridläger häst i agersta:) Han är undebar och jag saknar honom så!!

    SvaraRadera