22 aug. 2011

Ett underbart genrep

Den här sommaren ska jag ha ett par ridkurser vid vårt nya hus där det lägligt nog finns en jättebra konferensgård och en fin äng till mina hästar. Hästarna har nu skjutsats dit och verkar trivas och i helgen deltog några vänner på ett genrep för att testa boende, kök,och förstås alla ridvägar. Lördagens långtur blev en väldigt blöt historia och dessutom kom vi lite fel och var ute en timme längre än planerat. Den avfarten kommer jag inte missa igen! 
De så kallade regnkläderna jag hade på mig höll mig torr den första timmen men sen gav de upp. Det blev trots det gråa och hiskeligt blöta vädret en underbar tur med massa tölt och naturen är verkligen något extra där uppe med det fina vattnet överallt. På kvällen lagade vi gott käk och även Stefan kunde hänga med oss en hel del eftersom han ändå höll på och pysslade i huset. Dag två fick vi uppehåll men tog istället en lite svårare ridväg där man fick förlita sig på hästarnas säkra hovar många gånger.
Jag och Stefan rekade sedan ännu lite fler ridvägar igår och det känns som att det kommer ta mig år att utforska omgivningarna där uppe. Nu vill jag att alla jag känner hela tiden ska komma dit och rida med mig för det är så himla roligt!

Nu känner jag mig laddad inför helgens kurs då tio deltagare kommer upp för att delta på en av våra Lyxkurser. 
Söndagens ritt blev betydligt torrare för oss.
Hästarna stortrivs med fåren på sin fina ö där de får gå och beta medan 
jag har mina kurser. Sen åker dom hem till Hökebo igen.
Ett väldigt blött gäng med mig i mitten efter lördagens tretimmarsritt.
Bakom Stefan på fyrhjulingen häromkvällen när vi kollade ridvägar.

3 kommentarer:

  1. Tusen tack för en underbar helg!! Den kommer jag inte att glömma i första taget! Stor kram till er båda, Pia

    SvaraRadera
  2. Kan man inte få komma och rida med dig och utforska vägar ÄVEN om man inte känner dig då? Haha :)
    Kommer du från Månkarbo från början? Själv är jag från Östervåla, inte så värst långt därifrån. Men bor numer i Sala.

    SvaraRadera
  3. Det finns en möjlighet att få komma och rida utmed de vackra vägarna vid Dalälven på mina hästar. Samla ihop ett par kompisar och kom på en skräddarsydd dag.
    Klippt från hemsidan frostimport.com kan man läsa:

    Alla vardagar v.34 och v.35 -TURER-
    Möjlighet att boka turer och dagskurser för vana och ovana ryttare. Ridningen sker på mina välutbildade tölthästar i den vackra miljön vid Dalävlen.

    Pris för dagskurs (2 ridpass) inkl. lyxlunch är
    1200 SEK inkl. hästhyra (lektion + lång uteritt)

    Pris för 2 timmars tur inkl. fika
    600 SEK inkl. hästhyra

    SvaraRadera