28 juli 2011

Olika hästkrafter

I morse var det dags för Stefan och tre andra Formel 1 fantaster att sticka iväg på en fyra dagars resa till Budapest. På lördagen är det kval och på söndagen är det race som gäller. Jag är så glad att Stefan får några dagar ledigt för han har verkligen slitit långa dagar i huset nu med allt takjobb. Även om jag inte delar hans passion för Formel 1 så kan jag utan problem förstå den. Det är ju inte länge sedan jag spenderade 4 dagar i en tältstol i kallt blåsigt väder bara för att titta på hästar som rids fram och tillbakaen avelsbedömning. Lite skillnad i fart och antal hästkrafter förstås men frågar ni mig så är valet mellan dem båda väldigt enkelt (men så skulle ju Stefan förstås också svara). 
Själv ska jag passa på att träna hästarna på gården och även hämta hem ett par nyinköpta förmågor. Köra bil långt och lyssna på radio som jag laddat ner ur Sveriges radios podarkiv är ju så nära semester man kan komma!

2 kommentarer:

  1. Dit hade sonen presentkort, men fick ingen med sig.

    SvaraRadera
  2. Själv är man såld på båda hästkraftsvarianterna.. Men trots 300 hk i bilen så äre mera krut i lillhästen.. ;D // Linda

    SvaraRadera