28 apr. 2011

En dag i bilen

Ni som brukar kika in här har nog sett att jag spenderar en hel del tid bakom ratten med hästtransporten på släp. Så länge det är torrt och fint väglag är det rätt avkopplande med en roadtrip, men snöstormar undviker jag gärna (läs mer om det och se en stovideo i inlägget: Rädd för att köra bil!)  Idag bär det av mot Öland och Kollberggården där mitt sto Rakel och valacken Imnir varit på inridning under våren för att ingå i Malins C-tränarprov. Hästarna har skött sig väldigt bra och det ska bli så kul att få prova dom själv. Vanligtvis brukar inridningen göras här på gården men när Malin behövde hästar till till C-tränarprov så kändes det självklart att hon skulle få ta dessa två fyraåringar (Tiden går så fort!). 
På vägen ner ska jag också ha med mig ett par dräktiga ston för att utnyttja resan maximalt. Mitt ena sto Glaeda ska Malin ha på foder ett år för att ta föl på och det andra stoet Náttrún ska jag betäcka med hennes unghingst Tristan. Tyvärr är ju Náttrún nämligen mamma till Ess och kan därför inte betäckas med honom i sommar så då känns det spännande att prova något helt nytt (som dessutom är en stor, snygg, trevlig, svartskäck med bläs och toppstam!)
Nu får vi bara hoppas att Tinna och Leista inte väljer att föla någon av de två dagar jag är borta! Mer om alla mina avelsston hittar ni på min hemsida under länken AVELSSTONA.
Rakel förra sommaren. Lilla fröken har blivit stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar