15 mars 2011

Premiärritt på Abba!

Idag var det äntligen dags för en första liten provtur på nya hästen Abba. Idag har vi knallblå himmel, vindstilla, nollgradigt och helt perfekt ridväglag. Hon verkade glad över att det äntligen hände något och kändes trygg och lugn trots att hon reds själv i helt ny miljö. Hundarna följde glatt med idag och det blev en mysig runda i lugnt tempo, men jag passade på att prova igenom gångarterna och de sitter som de ska som tur var. Väl tillbaka i stallet förstod hon inte vad hink med kraftfoder var utan åt hellre hö, men det lär hon nog snart förstå. 
Jag känner mig väldigt nöjd med nytillskottet och tror hon kommer bli en populär lägerhäst till sommaren.
Abba är verkligen en nyfiken och glad häst.
Hundarna tog täten med en gång.
Att jag knäppte kort från hästryggen störde inte Abba.

2 kommentarer:

  1. Åh va skojigt! Hon är jätte söt och vilket härligt ridväder det var idag.
    Tog själv en tur in i skogen med Esja.
    Skall bli spännande att se henne live senare.
    Kram, Ingrid & co
    PS. Snart är det vår tjohoo

    SvaraRadera
  2. Grattis Thilde vad fin hon är, en riktig snygging. Jag har premiärridit Hremsa nu i veckan. Det är ju hög tid att komma igång för att vara fit for fight till tävling i sommar!

    Ha det gott. /Jenny

    SvaraRadera