16 mars 2011

Gjort slut?

Jo, det är väl det dom vill att man ska tro med rubriken nedan. Vi som försökt ligga lågt och inte ställa upp på en massa intervjuer har hamnat på ett omslag igen. Jag fick som vanligt ett samtal från skallertidningarna som frågade hur allt var med oss. Det enda dom egentligen vill veta när de ringer är om vi väntar barn eller förlovat oss men först kallpratar dom en liten stund om annat.

Jag fick frågan varför vi inte synts till på länge och jag svarade att det varit jätteskönt att inte dyka upp på tidningarna titt som tätt. Sedan sade jag att det kanske fått vissa att tro att vi inte hållit ihop för jag har fått den frågan lite då och då från folk jag inte känner. Det uttalandet blev alltså nedanstående rubrik. Dom är verkligen bra på att vrida på orden lite lagom för att få folk att anta något som sedan visar sig inte stämma när man öppnar tidningen. Visst brukade jag vara skeptiskt till rubrikerna redan innan jag själv hamnade där men nu är det snarare underhållning att gissa vad som ligger bakom. När någon fått "tillökning" så kanske det handlar om en kattunge och när någon "blivit lämnad" så är det en separation i tonåren de skriver om. Men uppenbarligen säljer det så jag förstår dom samtidigt.

5 kommentarer:

  1. heheh tidningarna kan dom gud vad dom hittar på för att få folk att köpa tidningen :)

    SvaraRadera
  2. Tycker 14 kronor är dyrt för en sån skittidning!

    SvaraRadera
  3. Man vet inte om man skall skratta eller gråta åt eländet. *fnyser*

    SvaraRadera
  4. Såg rubriken på tidningsomslaget...hoppades att de vinklat nåt fel. Hatar skvallertidningar, men jag ville ändå kolla upp hur det låg till. Tycker ni var ett så fint par. Blev otroligt glad över att ni fortfarande är tillsammans, ni verkar vara så söta ihop!! Stort lycka till med hus, kärleken och livet i allmänhet! kram

    SvaraRadera
  5. Brukar fördriva tiden i kassakön med att läsa rubriker och spåna om vad det egentligen är som står inne i tidningen. Kan tom bli roliga diskussioner emellan kunder när man läser högt och kommenterar

    SvaraRadera