2 mars 2011

Finbesök på Hökebo

Vännen från Tvååker, utanför Varberg (som jag berättat om i inläggen: Inredningsinspiration) har hälsat på ett par dagar här på Hökebo. Ni som undrat över varför inget hänt på bloggen har där svaret. När Helena hälsar på vill jag ta till vara på tiden på bästa sätt och då hinns varken kontorsjobb eller blogg med. Vi har hunnit med att rida ihop, sticka upp och visat framstegen i huset, ätit sushi och mest av allt bara hängt. 
Varje gång vi ses blir jag nästan arg över att det är så långt mellan våra hem. Vi är i och för sig flitiga på att höras via telefon och ses nog oftare än många som bor betydligt närmare, men önskan att tex. bara titta förbi hemma hos varandra och ta en fika ibland är stark. 

Jag är helt säker på att om jag fick välja en superkraft så skulle det vara förmågan att teleportera mig. Mer om det har jag berättat i inlägget: Jag väljer teleportering! Då skulle även syrran i Malmö (vars hund just nu hälsar på) få besök betydligt oftare. 
Idag står ridning och hundpromenader på schemat och det är en riktigt strålande vacker vinterdag.
Vinterlandskapet utanför kontorsfönstret.
Helena och jag hann med en jättefika på stationen innan hennes tåg kom.
Halloncheescake. Mmmmm!
Helena provade Venus och jag tror hon gillade henne
nästan lika mycket som jag gör.

2 kommentarer:

  1. Venus är verkligen otroligt vacker. Är hon jättepigg att rida?
    Vad kan man göra för att få sin häst att lyfta lite mer på sina ben i tölten? Har du något tips? Mvh Therése

    SvaraRadera
  2. Naaa....vad mer kan jag säga!!!
    Och vet du, jag gillade nog kusen lite mer än dig t o m.. ;)

    Kram

    SvaraRadera