11 feb. 2011

Röd+skäck=kalasfint!

Här på gården finns en brokig skara hästar i alla åldrar, färger och former. På något sätt blev det dock att jag bara fångade gårdens rödskäckar på bild när jag gick ut för att fota i hagen. Inte så konstigt egentligen, de är ju otroligt fina! Kanske har jag en svaghet för dom eftersom min gamling Hugur är just rödskäck. Han är ju trots allt nästan min första häst. Min allra första häst, Frami, finns ju tyvärr inte mer.
Hugur har en naturlig pondus och är trots sina 21 år fyllda en pigg och glad ridhäst som jag hoppas ska finnas med i många år till! 
Här nedan ser ni gårdens tre rödskäckar
Reine och Míla gnabbas lite.
Hugur lyckas alltid få ut tungan på bild (som i inlägget: Livet leker!)
Vackra Líf har jag på foder en tid och jag hoppas på
att hon ska ge mig ett fint föl nästa sommar.

3 kommentarer:

  1. Härliga Hugur!! en riktig klippa! :D

    SvaraRadera
  2. Ser ut som om Reine får nobben där:) verkligen en fin bild med den blå himlen som bakgrund.
    BrittaA

    SvaraRadera
  3. Så många år som gått sedan den där resan till Island när du valde Hugur. Jag har svårt att ta in att han är 21 år nu. Har det verkligen gått så många år? Det är nästan vemodigt att tänka på.

    SvaraRadera