3 jan. 2011

Vårt nyårsfirande

Det blev riktigt härligt med en smarrig middag och finfint sällskap. Vi kände oss otroligt seriösa jämfört med tidigare gemensamma middagar och resultatet blev också därefter. 
Det enda som var jobbigt var att både jag och Stefan var så kvällströtta att vi knappt orkade hålla oss vakna till tolvslaget, men vi lyckades med nöd och näppe.
När morgonen kom var gården täckt av ytterligare 2 decimeter snö som fallit under natten. Lite tungt för hästarna när vi rider, men mest är det bara härligt!
Bordet dukat och middagens yngste gäst Axel på kökssoffan.
Hundarna var också nyårsfina.
Desserten var en fin avslutning på en god middag. 
Julia är redo att hugga in på pannacottan.
Pannacottan gjorde jag helt efter Annas recept med vit choklad (ni hittar det i kommentarerna till inlägget: Nyårsplaner). 
Sedan skar jag en mango i små bitar, gröpte ur 5 passionsfrukter, sockrade lite och pressade sedan en halv lime och en tjock skiva citron över alltihop innan jag lade det överst i glasen. Blev friskt och gott mot den söta pannacottan. 

7 kommentarer:

  1. Hej Thilde! Följer din blogg dagligen och tycker att du skriver så bra, och framförallt ofta (till skillnad från en själv...)
    Funderat på ditt inlägg där du skrev om att de plogade vägarna var så bra att rida på. Vad har du under hovarna på hästarna på vintern? oskott eller med sulor och broddar, eller annat?
    mvh Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hej! Halkade in här idag och säger bara: vilken toppenblogg! Blev jätteglad när jag såg att du hade blogg:) Hästmänniska är jag också, vilket gör det ännu roligare att läsa.

    SvaraRadera
  3. hej thilde!tipsar om en hemsida när man kan hitta snygga hemsidor, www.mrperswall.se/butik/1232 kram louise

    SvaraRadera
  4. råkade skriva fel i förra meddelandet, jag menar snygga fondtapeter=)

    SvaraRadera
  5. Om desserten ser god ut,vad skall man då säga om hundarna?nå så söta titta på hår rosetterna dom blev såååå fina./gittan

    SvaraRadera
  6. Louise, Jag gillar verkligen sidan Mr Perswall och letar ofta inspiration där.

    Pernilla, Jag brukar oftast ha två brodd per sko och snösulor i vissa fall. Ett par hästar går bättre med 4 brodd och det får man känna sig fram till. Älskar att rida på de plogade vägarna och hästarna går alltid som bäst på vintern tycker jag.

    Gittan, Visst var dom söta! Snörena satt kvar under hela kvällen.

    SvaraRadera