10 jan. 2011

Häftiga hundar!

Min familj är rätt hundtokig och räknar man totala antalet hundar just nu är det 7 stycken varav två är mina. Labradoodles har jag redan hunnit skriva en hel del av och i inlägget "Familjen Labradoodle" kan ni se att jag inte är den enda som fastnat för just dem. Som kontrast till denna grupp Labradoodles står min yngre systers hund Saskia. En Grand Danois är verkligen något annat och när de hälsade på i ett par dagar här på gården kunde jag inte låta bli att förundras över hennes storlek i stort sett varje dag. Mina hundar kan ganska ledigt promenera under hennes mage och ibland känns hon mer som en mindre häst än en hund när hon spatserar omkring. 
Saskia verkar rätt stolt över sina jätteläppar.
Från att ha haft absolut noll erfarenhet av rasen har jag nu en otroligt positiv bild av dom helt och hållet baserat på Saskia. Så cool, så snygg och så godhjärtad. Tur också för syrran och hennes man att hon går fint i koppel för skulle hon vilja åt ett annat håll har man nog inte mycket att sätta emot. Hon kommer dessutom bli ÄNNU kraftigare framöver med tanke på att hon bara är unghund i dagsläget. Imponerande!
Sickan (brorsans hund), Saskia (syrrans hund) och Mimmi.
En annan hund i familjen som skiljer sig rätt mycket från flocken med Labradoodles är min mammas lilla Kines Baura som är lite ett mellanting mellan en nakenhund och en sk. Powderpuff. Tur att Mimmi och hon är vänner för det är nog lätt för henne att känna sig rätt utanför annars (och det är ibland svårt att hålla sig för skratt när hon rynkar på sin lilla, lilla nos).
Baura är lite av en outsider bland familjens hundar.
I inlägget "Mina fem bästa hundbilder" finns det ännu fler bilder på familjens hundar och en och annan kompis hund också. 

1 kommentar:

  1. Åh Saskia! Henne har jag ju träffat på. Din syster hade fotolektioner med oss på min folkis i skurup. Saskia var med inne i klassrum, var så himla fin och snäll. OCH DIN SYRRA VAR OCKSÅ VÄLDIGT TREVLIG.

    hälsn. Mette

    SvaraRadera