6 dec. 2010

Mitt nya jobb

Jag är mest av allt hästbonde, hästtränare och ridinstruktör till vardags. Nu har jag dock fått ytterligare en yrkestitel nämligen Föreläsare. Det är otroligt roligt att resa runt och inspirera andra till att leva sin dröm och uppmuntra till entreprenörskap. Hittills har alla bokningar kommit via folk som sett mig föreläsa och därför hört av sig. Nu hoppas jag kunna få ännu fler uppdrag sedan jag lagts till på föreläsarförmedlingen Beautiful Business Inspiration. Min profil kan ni se om ni klickar HÄR

Här förbereder jag en föreläsning i Sävsjö
Ibland får man chansen att träffa andra föreläsare.
Just i Sävsjö var vi två dokusåpakändisar (Jag och
Erik Blomqvist från Robinson)


Jag fick mina första föreläsarjobb efter att jag fått ett stipendium från Anders Wall 2008 (som jag berättade om i inlägget: När jag mötte kungen!)
Uppdragsgivare hittills har varit otroligt varierat med allt från LRF och Jordbruksverket till Ruter Dam och Landshypotek. Att föreläsa är ett bra komplement till resten av min verksamhet eftersom de flesta föreläsningar är på vardagar och många av mina ridkurser är på helger och lov. Dessutom gillar jag att variera mina arbetsdagar och att då kunna laga staket (som när vi gjorde Kalasfint åt hingstarna) på förmiddagen och föreläsa på eftermiddagen är för mig det bästa av två världar.

6 kommentarer:

  1. Grattis! Till jobbet du är ju en så superduktig tjej!


    Kram Inga.

    SvaraRadera
  2. Hur kommer det sig att du lärde dig flytande isländska? Det måste ha tagit sin tid...

    SvaraRadera
  3. Jag får väl säga "GRATTIS TILL JOBBET SOM FÖRELÄSARE". Du är duktig Thilde.
    mvh fr en glad Lax

    SvaraRadera
  4. Måste verkligen ge dig beröm för allt jobb du gör, som föreläsare, hästföretagare och allt därtill.Du är verkligen superduktig och framförallt så är du en bra förebild. Du verkar ha fötterna på jorden och du visar verkligen att slit lönar sig i slutändan om man verkligen vill någonting. Du har även en jättetrevlig blogg som bjuder på det mesta. Lycka till med resten av renoveringen av huset. Det blir säkert jättebra när det är klart : )

    SvaraRadera
  5. Tack allihopa! Va glad jag blir av era kommentarer!

    Siri, jag bodde i några år på Island och familjen jag bodde hos pratade ingen engelska. Jag var helt enkelt tvungen att snabbt börja prata och förstå för att klara jobbet. Som tur var så var jag envis och beslutsam så till slut fungerade språket bra. Nu blir det mest på telefon, men jag hoppas kunna hälsa på dom i Januari igen.

    SvaraRadera
  6. Säg till om du ska föreläsa i eller kring Sundsvall, det hade varit intressant att gå på en eftersom jag har funderingar på att starta verksamhet (inte inom hästbranchen dock).

    SvaraRadera