8 dec. 2010

Jag fortsätter drömma...

Som en kompis, som också renoverar, så träffande beskrev det så längtar man rätt mycket till "kudd-väljar-dagen" och "placera-mysiga-ljus-på-rätt-plats-dagen". Jag hittade några inlägg som ganska tydligt visar på denna längtan. Särskilt i inlägget: Snart kan vi flytta in! var det en sån dag när jag fick börja drömma mig bort.

På något sätt blir inflyttningen starten på något nytt. Kanske kan jag då uppfylla mina "Framtidsdrömmar". Eller så kommer jag fortsätta svära över äppelträd som aldrig är mogna när jag har tid för dom utan alltid när det är så mycket annat som jag berättade om i inlägget: Jag har ÅTTA äppelträd!

Renoveringen är förstås härlig i sig. För Stefan är det till och med som en hobby och för mig är det lite mer längtan till det färdiga huset som är drivkraften. Ibland kan jag vara helt överlycklig över väggarna i ett pannrum som i inlägget: Äntligen lite resultat. 
Överallt söker jag tips och idéer och inte minst hos mina vänner får jag min Inredningsinspiration.
För mig är fikarasterna viktiga höjdpunkter i renoverandet. Bilden
kommer från Inlägget: Huset i septemberljus.

3 kommentarer:

  1. Hej Thilde! Tycker om att läsa din blogg främst för att jag själv varit i "islandshästsvängen" ett bra tag både på gårdar i Sverige och på Island och gärna drömmer mig bort från nuvarande examensarbetetristess till gårds-och hästlivet. Hur som helst, tipsar om min favvolåt just nu: http://open.spotify.com/track/6cOlrQXGMQGmnvXjVJaAad Lycka till med allt, du är verkligen duktig! //Ida i Luleå

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert pampigt hus.
    Vet ni vad huset ursprungligen byggdes till?
    Det är så stort, så ngn disponentbostad kanske?
    Är själv ägare till ett gammalt kaptensboställe,"rusthållare gård".
    Du har en mkt intressant blogg.
    Lycka till med huset : )

    SvaraRadera
  3. Ursäkta såg att du svarat på frågan om vad huset använts till i ett annat inlägg.
    Undrade också över att det var flera entrér på Ert hus,men fick även svar på den frågan.

    SvaraRadera