1 okt. 2010

Världens bästa Julia!

Måste bara göra ett inlägg och världens bästa Julia. Hon har jobbat här så länge jag kan minnas och har blivit som en del av gården och företaget. Förra hösten bar det dock av till USA och jag trodde tiden på gården för henne var över. Som tur var så är hon lika hästbiten som jag så väl hemma i Sverige igen så kom hon tillbaka till gården och jobbade nio månader till. Idag åker hon tillbaka till USA och ska stanna till årsskiftet. Den här gången är det dock kanske slut för gott med jobbet på gården eftersom hennes planering för framtiden inkluderar några månader i Norge, några i Australien etc. så jag ser fram emot att få ha henne på besök när hon råkar vara i Sverige helt enkelt.


Julia har blivit mer som en syster än en anställd och det har varit otroligt kul (även om vi fräser åt varandra ibland). Totalt sett är jag så glad att jag fått chansen att lära känna en så fin tjej och dessutom fått nöjet att jobba med henne i så många år. Jag hoppas du får det kanon "over there" men du vet att du alltid är välkommen "hem till Hökebo" närhelst du vill!

Julia på en av sina favorithästar Jasmin.
Jag och Julia på ridtur (foto: Ingela Bjurenborg)

3 kommentarer:

  1. Lite vemodigt. Även för oss andra har Julia blivit självklar ute på gården.

    SvaraRadera
  2. tack tack for det fina inlagget, vart helt tarogd! ja kommer tillbaka a halsar pa det kan ja lova, sakert jobbar lite med nangang !!

    SvaraRadera