24 okt. 2010

Långkörning på gång

Nu ska snart bilen packas och hästarna lastas för idag bär det av mot Tvååker utanför Varberg med två hästar och ett föl. En av de bästa människorna som finns bor där nere och henne ska jag hälsa på i ett par dagar och samtidigt ta med mig hennes nya häst ner. 
Fina Lilja ska flytta.
När jag ändå kör följer också Dufa och hennes föl med efter att ha gått här på lösdrift sedan i våras. Ägaren börjar nog sakna dem och eftersom hon bara kunnat hälsa på sin föl två gånger sedan hon föddes så kan jag tänka mig att det ska bli härligt att få lite mer daglig kontakt med henne. Mamma till fölet är som sagt Dufa och pappan är Örn så fölet har sedan hon föddes kallats för "lilla fågeln". 
Idag flyttar alltså Dufa, lilla fågeln och även stoet Lilja från gården.
Lilla fågeln när hon bara var någon dag gammal.
Lilja köpte jag själv för att ha i verksamheten men när kompisen frågade efter ett ungt femgångssto så kändes det som att Lilja skulle passa perfekt. Kanske får jag dessutom låna henne någon sommar i framtiden precis som jag gjort med hennes andra häst Lukka som även hon kommer från mig.

Jag hoppas min "gaspedalshäl" har läkt så att körningen blir mindre jobbig. 

3 kommentarer:

  1. Kör lugnt och säkert som du brukar. Risk för hala vägbanor på många håll. Hoppas du får fina dagar!

    SvaraRadera
  2. Då har du ju nästan varit nere i mina hemtrakter, Laholm ligger inte så långt från Tvååker. Bodil

    SvaraRadera
  3. A vad roligt att helena tar lilja! hoppas resan gar bra=)

    SvaraRadera