28 okt. 2010

Inredningsinspiration

Vännen, Helena, som jag hälsade på i Tvååker är en av de största inspirationskällorna jag har när det gäller inredning (japp, hon klipper mig, ger mig matinspiration OCH inredningsinspiration). Hon och sambon köpte för en tid sedan ett stort renoveringsobjekt och det har varit fantastiskt kul att följa deras framsteg vid varje besök jag gjort. 

Nu har de börjat få riktigt fint både ute och inne och jag som sett hur det såg ut innan vet hur mycket jobb dom lagt ner. Jag fick tillåtelse att dela med mig lite av bilderna jag knäppte under mitt besök. Se och njut!

Med plattor och nya rabatter har gårdsplanen fått ett rejält lyft. Byggnaden med tegeltak man ser är deras charmiga lilla stall.
Deras hall är så snygg! Här syns mer av tapeten jag nämnde i inlägget "håret försvann"
I väntan på ett fint vitrnskåp får detta fina skåp pryda sin plats i vardagsrummet. Gillar det grymt mycket! Kan förstås ha lite med färgen att göra.
Deras "groventré" är lika charmig som resten av huset. I framtidsplanerna finns en balkong ovanpå den lilla utbyggnaden. Visst är färgen på dörren pricken över i!

5 kommentarer:

  1. Åh, det skåpet var grymt snyggt (och jag gillar inte saker bara för dom har den färgen som du ;) ) Hälsa att dom inte borde byta ut det... =)

    SvaraRadera
  2. Jag blir ju alldeles rörd....

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fint! Man blir verkligen inspirerad!
    //Susanne K

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder för en som gillar inredning i den stilen......
    Du vet väl Thilde att vi har "kuriosaverkstan i Månkarbo"???? www.kuriosaverkstan.blogspot.com..
    Hör av dej om du vill ha ridsällskap nån dag....Mjölnir o jag kommer:)

    SvaraRadera
  5. åh, håller verkligen med. Hon är jätteduktig på att inreda :). Blev jätteinspirerad när jag var på besök där för ett tag sedan. Vill ha mitt hus precis så hehe.

    SvaraRadera