15 okt. 2010

En spännande dag!

Resan ner till Vignir gick kanon och trots att Ess aldrig åkt transport förut (han är ju född här och har aldrig behövt lämna gården) så var han lugn hela vägen. Väl hos Vignir sadlade jag på honom och red sedan ut en sväng och Vignir följde med bredvid med fyrhjulingen. När vi kommit en bit bort så satt jag av och fick åka fyrhjuling hem när Vignir red Ess på tillbakavägen. Det var riktigt kul att få se honom ridas och jag var så stolt över min lilla grabb som skötte sig exemplariskt. Att ridas på en ny plats med en fyrhjuling bredvid sig verkade inte bekomma honom (med undantag för en stor vattenpöl som han noga undvek).
Proceduren upprepades sedan med Ýrja och jag fick med mig en del träningstips hem för båda hästarna. 

Vad jag grämer mig över är att jag laddade kamerabatteriet innan jag skulle åka och fick med mig kameran... men inte batteriet!

Annars hade ni kunnat se bilder på fina hingsten men tyvärr är jag alltså lite för tankspridd ibland. Idag var det nog för att jag var lite nervös över hur det skulle gå. Är glad att jag fick med mig hästarna och utrustningen i alla fall.
Nu är ridmotivationen på topp. Ser fram emot att få fortsätta träningen av mina hästar!

3 kommentarer:

  1. Hur gick det för hästarna då, blir det vising med båda? Visar du de själv i så fall eller kommer Vignir att göra det?

    SvaraRadera
  2. Han tyckte båda var värda att visas och sade att om bara Ess har ok pass så är han en jäkligt bra häst. Gissa om jag var som på små moln sedan.
    Han kommer åta sig att visa Ess och jag ska bara fortsätta träningen fram till tidig vår när han tar över. Ýrja ska jag träna själv ännu lite längre och sedan ska jag lämna henne till Eyvi och Caspar tror jag för visning.

    SvaraRadera
  3. Vad kul att det gick så bra!! Får höra lite detaljer vid tillfälle?! Kram Pia

    SvaraRadera