3 okt. 2010

En härlig helg!

Efter en helg i Vadstena är jag nu tillbaka på gården igen. Helgens kurs där har gått väldigt bra och alla ryttarna som red lektion gjorde bra framsteg med sina egna eller de lånade hästarna. Ekhaga (som arrangerade kursen) hade dessutom en helhetslösning för alla hästar och ryttare. Det bjöds på god mat och bekvämt boende och de som ville kunde också bada i bubbelpool och basta. Jag var för trött för sånt på lördagskvällen efter alla lektioner, men för de som stått ute och frusit så var det förstås kanon.
Det var väldigt fint nere på Ekhaga. Här är ridbanan där jag höll ridlektionerna.
Jag som instruktör kan ju inte stå still många minuter utan promenerar mest hela tiden så det var inga problem för mig att hålla värmen uppe. Skulle dock varit intressant med en stegräknare (det tänker jag efter varje helgkurs). Nu ska jag krypa i säng och jag lär somna med en gång. 

Två långa dagar utomhus och 10 timmars bilkörning i helgen kommer få mig att sova gott i natt.

1 kommentar:

  1. Ekhaga är bara sååå fint o bra! Man känner sig Välkommen där..:)
    Kan va både bra o dåligt för dej med stegräknare...men vi alla vet att du går måååånga steg på en kurs!!!
    Sov gott
    Kram
    Ewa

    SvaraRadera