21 okt. 2010

Dags för ännu en föreläsning

Ikväll ska jag till Bollnäs (Nytorpsskolan) och föreläsa. Det är förstås skönt när det är köravstånd till föreläsningarna så att hela arbetsdagen inte går förlorad. 

Jag ooch Hilda

Ska snart åka men måste först köra ner vattentanken till hingstarna. Fick ju soppatorsk på traktorn häromdagen och löste det då tillfälligt med vattendunkar i bilen till hingstarna. Igår tog jag tag i traktorn som stod snyggt parkerad mitt i hästhagen



Med 20 liter diesel och en skiftnyckel så kunde jag fylla på tanken och lufta bränslesystemet på samma gång. Traktorn brummade snällt igång och idag har jag fyllt upp vattentanken på förmiddagen. 1000 liter tar ett tag att fylla upp.

Bor ni i Bollnäs?
Kom gärna förbi ikväll klockan 18.30.

8 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag blir lika glad varje gång jag går in och läser din blogg och det blir iallafall en gång om dagen :) Är så otroligt imponerad över allt du pysslar med och att du lyckas hålla så många bollar i luften på samma gång! Jag som har fullt upp med två hundar och en häst :D Ska bli kul att följa er i eran reparation av nya huset och även följa utvecklingen av snygga ESS! Kram Kristin

    SvaraRadera
  2. Ajdå, jag som kommer därifrån men flyttade för några år sen. Det hade vare kul att lyssna på dig! Du är väldigt inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Hej! läser din blogg och bor alldeles nära Nytorp. Var där ikväll och tränade dressyr på min islandshäst. Kommer sen hem o läser att du var där samtidigt,det hade jag ingen aning om. Synd att jag missade din föreläsning :(
    Tack för en bra blogg!
    kram Elin

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag var på föreläsningen på Nytorp och lyssnade på dig. En mycket bra och inspirerande stund!
    Tack!

    SvaraRadera
  5. Elin, Va typiskt! Vill du komma till Gävle om ett par veckor så kommer jag vara där då.

    Junitjej, Jag pratar kring företagande, att våga chansa och att leva sin dröm och väver ihop min egen historia med konkreta tips och delar med mig av mina egna lärdomar. Det är kul att kunna inspirera till entreprenörskap. Har nu haft företaget i 10 år och önskar förstås att alla våga chansa och leva sin dröm oavsett om det är som egen företagare eller som anställd.

    Mia, Tack! Va kul att det var uppskattat.

    SvaraRadera
  6. Hej!Jag hittade din hemsida under en långresa i Asien 2005 då jag satt på ett internetcafé och längtade efter Sverige och hästarna.Din hemsida kändes så inspirerande och välgjord och jag kände att jag bara ville hem till Sverige,flytta ut på landet igen och börja jobba med hästar på heltid. Sen dess har jag med jämna mellanrum kikat in på hemsidan och vad glad jag sen blev när jag såg att du skulle vara med i Bonde(för övrigt ett av mina favoritprogram), och nu dessutom börjat blogga=)

    Du har inge föreläsningar på gång i Sthlm (eller i närheten)?Skulle vara kul att få komma och lyssna på en av dina föreläsningar.
    Lycka till med alla dina projekt!
    //Stina

    SvaraRadera
  7. Hej Thilde! Jag går tredje och sista året på Nytorp. Var på din föreläsning och måste få säga att den var toppen!

    SvaraRadera