20 sep. 2010

Min födelsedag!

Idag fyller jag hela 28 år och känner mig förstås inte speciellt mycket äldre. I takt med att jag blivit äldre har jag märkt att trettioåringar faktiskt inte är så gamla. Den där gränsen flyttas liksom stadigt framåt i takt med att man själv blir äldre. När man var liten så kallades väl alla runt 40 för tant eller gubbe. Hahaha, nu är jag alltså på god väg att ses som en tant av alla barn. 

På frukostbordet stod det en vacker röd ros
Stefan väckte mig med frukost, men kylen råkade vara rätt tom så det blev en frukost som liknade vilken måndag som helst faktiskt. På bordet stod en vacker röd ros och romantikern i mig föreställde mig att jag fått den dagen till ära. Sanningen om rosen är att Stefan fick den av en politiker som stod och delade ut rosor på något torg häromdagen. Men med fantasins hjälp blev den en födelsedagsros och den piggade upp det annars lite trötta bordet där brödet tagit slut och favoritjuicen bytts mot en annan.
Vi har haft så mycket att stå i de senaste dagarna så att planera en födelsedag har liksom inte rymts i schemat. Jag är dock lovad en middag ikväll så den ser jag fram emot!

Resten av dagen ska jag (förutom lite vanligt jobb) spendera med en av mina närmaste vänner på olika loppisar. Vi hoppas hitta ett fint köksbord till hennes nya lägenhet och säkert en massa andra "bra-att-ha" saker också. Det blir till att låna Stefans skåpbil igen så vi kan handla så mycket vi vill.


Och det är nästan svårt att låta bli att nämna valet. Jag håller med alla politiker om att det är hemskt att Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen. Jag hoppas de båda blocken står vid sitt ord och inte samarbetar med ett såpass främlingsfientligt parti. Själv röstade jag förstås grönt som den bonde jag är!

12 kommentarer:

  1. Det största grattiset på dagen systeryster!
    (Och djup beundran för din blogg samtidigt, vilken insats!) Stora, stora kramar, jag höjer en morgonkaffeskål till din ära.

    SvaraRadera
  2. Grattis, grattis på födelsedagen! Jag närmar mig de 40 men känner mig fortfarande som 25! Konstigt hur man ändrar sina definitioner av vad som är gammalt....... Jag tycker också det är tragiskt att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen men nu är de där och då gäller det att våga stå upp för vad man tycker är rätt och fel. Gissar att detta kommer att vara samtalsämnet på många skolor idag tillsammans med värdegrunden och allas lika värde!

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen! Hoppas du får en bra dag :)

    Själv är jag 36 och har sedan länge insett att jag ibland är tant i barns ögon. För att inte tala om att det jag minns från min barndom (som ju var nyss) är EVIGHETER sedan i barnens ögon, faktiskt nästan samtidigt som stenåldern ;)

    SvaraRadera
  4. Grattis!! Hoppas du får en jättebra födelsedag :)

    SvaraRadera
  5. Grattis Thilde på födelsedagen:) hoppas att du får en trevlig dag:) jag älskar din blogg och följer den varje dag:) jag rider oxå och älskar hästar:) älskar speciellt att rida på islandshästar:)
    ha det så bra Thilde. Kramar från Evelina

    SvaraRadera
  6. grattis på födelsedagen! Följer din blogg varje dag. Tycker det är så kul & läsa hur ditt & stefans liv har utvecklats.
    /Jeanette

    SvaraRadera
  7. GRATTIS på din dag! Och tack för en trevlig blogg ;)!
    Vart åker du på loppisar förresten? Bor själv i Uppsala så det kan vara bra med några tips..

    SvaraRadera
  8. Stort tillykke med fødselsdagen ønskes du af en af dine danske læsere.
    Jeg har faktisk også fødselsdag i dag - fylder 62 år, og jeg kan love dig, at hvert årti har sin charme.
    Ha' en rigtig god dag.
    Smil fra mig!

    SvaraRadera
  9. Hej ett stort GRATTIS från Jämtland från en före detta Upplänning numera boende på en ö i Storsjön sedan 21 år följer bloggen och se hur ni jobbar hårt framåt se gärna på länkarna hur vi bor på ön + lite väder info är som Stefan teknikfrik och formel 1 kul att se på ...Hälsningar Bosse & sambo Margoth http://www.satwall.se/webcam.htm
    http://www.satwall.se/

    SvaraRadera
  10. Stort grattis på din dag! Hoppas dagen har vart toppen =)

    SvaraRadera