21 sep. 2010

Dessa solrosor!

Jag har ju tidigare nämnt vår gödselstack som blommar för fullt. Vårt tillskott av solrosfrön i fodret har även lett till enstaka blommor runt mina hagar. Det är verkligen fint nu med alla lövträd som skiftar färg och så dessa lysande blommor lite överallt. 

Idag har veterinären varit här och kikat på Mats svans igen och troligtvis går den att rädda. Såren ser jättefina ut, men han kan fortfarande inte röra den skadade halvan som hänger slakt. Vi fortsätter hålla den lindad ett litet tag till och håller tummarna. 


Födelsedagspresenten från igår





 Nu ska jag dra på mig snickarbyxorna och ta på mig mina nya skor med stålhätta och spiktramp som jag fick i födelsedagspresent från Stefan. Det är dags att sticka upp till huset eftersom det inte är så mycket jobb på gården idag. Stefan ansluter sedan när han slutat jobbet. Jag ska ta mig an ännu mer källartak (både måla och ta ner kablar) och även lasta släpkärran full med plankor som ska till återvinningen. 

1 kommentar:

  1. Gud så mycket och så många dina dagar räcker till för.

    SvaraRadera