24 aug. 2010

Skenet bedrar

Inne i huset är det just nu upprivna golv, borttagna väggar och många papperssopsäckar med sopor. 
Utifrån anar man inte hur mycket jobb det är kvar
 Ändå är jag lika glad varje gång jag rullar in på infarten för jag ser ju att det är ett hus jag kommer trivas i när det väl är klart. Om jag kunde trolla skulle jag kanske inte göra så det var färdigt idag (resan dit kan ju vara rätt kul) men jag skulle kanske snabbspola ibland.
Speciellt när det blir dags för spackling, slipning och tapetsering. Riva och måla är det jag tycker bäst om men jag lär få mitt lystmäte innan huset är färdigt. 
Vårt köksgolv i dagsläget
 Stefan har jobbat på med grovdammsugaren idag och gjort klart det som sugbilen missade när de var där och sög ut gruset (koksaska) som låg som isolering i de gamla golven.
Självklart kommer vi spara på många fina trägolv men där golvvärmen ska in (kök och badrum) så krävs det en hel del förarbete.

4 kommentarer:

  1. Sådär såg vårt badrumsgolv ut innan jul men i januari var det klart, så skönt! Huset ser stort och charmigt ut, man får tänka sig det som färdigt!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att ni inte tvker om att göra en helrenovering. Vilket UNDERBART hus!!!!!

    SvaraRadera
  3. Va fint huset är och va fint det kommer bli när det är klart, det ser ju mycket större ut än Hökebo, men jag förstår att ni har en hel del arbete framför er. Lycka till! Grannen Elin

    SvaraRadera
  4. Det ÄR mycket större än Hökebo. Det kommer till och med bli plats för en lägenhet med separat ingång som vi kan hyra ut och ändå får vi gott om plats. Känns riktigt härligt!

    SvaraRadera