24 aug. 2010

Fem skäl att välja Labradoodle

  • - Inget mer hundhår i frukostfilen
  • - Viftar på svansen och hela kroppen när dom är glada
  • - Gillar barn, djur och folk i största allmänhet
  • - Otroligt lättlärda och följsamma
  • - Friska (men köp från seriös uppfödare)

Och dessutom är dom ju så snygga!

Läs mer om dem på vår sida Labradoodle.nu

 Visste du att...
  • Amerikanske vice-presidenten, Joe Biden äger en Labradoodle som heter Brother 
  • Tiger Woods har två Labradoodles som heter Yogi och Riley 
  • Sångaren/låtskrivaren Neil Young äger Carl, en Labradoodle   
  • Jennifer Aniston äger en Labradoodle      
                                                            
Vill du läsa mer om vad jag skrivit om Labradoodles så klicka här: Alla labradoodles på bloggen!

5 kommentarer:

  1. Vill tillägga att norska kronprinsparet äger en labradoodle. Och att det är en väldigt populär "hundras" i USA.

    SvaraRadera
  2. Hej Thilde!

    Jag såg att du ägnar dig åt småskalig hunduppfödning och har förstått att det gäller "rasen" labradoodle. Jag undrar hur pass noga är du med dina aveldjur? Höftledsröntgar du dem innan parning? Ögonlysning?
    Hälsningar
    ISabell

    SvaraRadera
  3. Självklart vill vi vara lika noggranna med avelsdjuren som i seriös avel med renrasiga hundar. Selma som är vår nya avelstik är från en mycket seriös kennel i England där han bara avlar på hundar som har felfria höfter i flera led och självklart är dom också ögonlysta. Det finns förstås en hel del oseriös avel bland blandraser (och även renrasiga hundar) så jag förstår din oro men jag är precis som du mycket mån om att avla fram friska och sunda individer med bra temperament. När vi ska välja hane till Selma blir det nog en från England då utbudet på fina och friska hanar är större där.

    SvaraRadera
  4. Patrik Adaktusson22 oktober 2010 kl. 15:18

    Hej!

    Vi är en familj som gärna vill ha en labradoodle. Har förstått att det är en hund som funkar mot allergiker. Hur går det med aveln?

    SvaraRadera
  5. Selma ska självklart få valpar i framtiden men eftersom hon fyller 1 år först i november så dröjer det åtminstone ett år till innan hon kommer paras. Många allergiker (liksom jag själv) tål labradoodle bättre än andra raser men man måste träffa dom och själv avgöra.
    Är ni nyfikna på en framtida valp och kan tänka er att vänta tills det är dags för Selma så är det bara att skicka ett mail via min hemsida frostimport.com så håller jag er uppdaterade.

    SvaraRadera